باید برویم مهدکودک… تا دیر نشده!!

وبلاگ(گروه پلاک8)نوشت:

 آب را از سرِ چشمه گل کرده اند… حالا ما هی در دامنه چشمه هرچه تلاش کنیم که سره از ناسره جدا شود چه سود؟!

در دانشگاه های ما بعضا روابط بین دختران و پسران آن طور که قرآن کریم خواسته نیست،

http://publicrelations.tums.ac.ir/images/news/IMG_9392.JPG

طرح مسئله: چرا حریم روابط نامحرم در دانشگاه در خور شان مملکت اسلامی نیست؟

 

– پاسخ 1: زیرا جوان به مانند کوه آتشفشانی متحرک است که هرآن احتمال انفجار دارد و باید به نوعی تخلیه روانی شود و این روابط در حیطه این تخلیه ها می گنجد!

 

– پاسخ 2: زیرا رابطه با یک یا چند دختر در جامعه پسرها یک عرف شده و اگر رفیق از جنس مخالف نداشته باشی اُمُل خوانده می شوی!!

 

– پاسخ 3: زیرا به جوانان در سنین طفولیت اموزش صحیح داده نشده و از این کار منع نشده اند

 

– پاسخ 4: زیرا در سنین طفولیت به کودک آموزش شکستن حریم رابطه با جنس مخالفش را می دهند و در جوانی از وی می خواهند که حریم را حفط کند!

 

آری پاسخ 4 بنظر جواب اصلی است!!!!

می پرسی چرا؟

می گویمت که : زمان مهدکودکت را بیاد بیاور، اگرنه همین امروز سَری به مهدکودک بزن تا ببینی با آهنگ های مهیج دختر و پسر باهم به رقص و پایکوبی می پردازند!!!

 

 

روزی در یکی از جلسات خیلی آره و میان آدم های خیلی “حرفه ای” ، ما هم یه گوشه ای نشسته بودیم، چند بار هم بِهِمان تاکید کردند که مسائل این جلسه جایی درز نکند و جایی نشت نکند و خلاصه از این حرفا! ما هم گفتیم :چشم

القصه ! موضوع بحث نفوذ و گسترش شاخه بهاییت در تاسیس مهدکودک ها بود! همه بالاتفاق می گفتند: بهاییت دارد بر روی کودکان سرمایه گذاری می کند و این کودکان جوانان فردا و مدیران پس فردای این کشورند!!

 

خلاصه! ما هم بهشان گفتیم که: باباجان این مسائل به نظر شما سری است ولی در جامعه همه مردم دارند به چشم می بینند؛ برویم با هم کاری بکنیم که نسل چهار و پنج انقلاب “دچار تعارض” نشوند…

 

امروز هم که می بینی در دانشگاه همه با هم دوست هستند به دلیل آن است که در مهدکودک “قبح زدایی” شده از زشتی گناه صحبت و نگاه با نامحرم!

 

اگر امروز می خواهیم کاری کنیم: باید برویم سراغ مهد کودک ها…! تا دیر نشده

 

 

 

 

در مهدهای کودک چه می‌گذرد؟ + عکس

فارغ از مکان و فضا و شهریه‌های سرسام آوری که توسط برخی از مهدهای کودک اخذ می‌شود، «آموزش‌های ویژه» نیز به عنوان دغدغه‌ای جدید برای والدین ایجاد شده است، دغدغه از این حیث که آموزش‌های ویژه که متناسب با فرهنگی ملی و دینی ما باشد جای خود را موسیقی و رقص داده است.

 

فردا:پرداختن به تربیت کودک در سال‌های اولیه زندگی موقعیت بسیار مناسبی برای جلوگیری و یا کاستن از اشکالات یادگیری است و منافع ماندگاری برای خانواده و اجتماع به همراه دارد. یافته‌های علمی نشان می‌دهند که این پشتیبانی در دراز مدت موجب توانایی برای ایفای نقش در جامعه نیز خواهد شد.

در دهه اخیر به دلیل وجود مشغله‌های بیرون از منزل مادران، بخش اعظمی از تربیت و نگهداری کودکان به مهدک‌های کودک سپرده شده است. با توجه به اینکه ۸۰ درصد رشد مغز و ۷۰ درصد رفتارهای اجتماعی انسان‌ها در این دوران شکل می‌گیرد، به طور خاص کودکانی که به مهدکودک می‌روند در مقایسه با دیگر هم‌نوعان خود که از این امکانات محروم‌اند، زندگی موفق‌تری در آینده خواهند داشت.

اما موفقیت کودکانی که چند سالی را در مهدهای کودک سپری می‌کنند، همگانی نبوده و شاید بتوان به طور قاطع گفت که تعداد چشم گیری از مهدهای کودک خلاف این راه رفته و در پایان حضور چند ساله کودک در این مکان‌ها، فردی کاملا متفاوت با خصوصیات مثبت بیان شده به جامعه تحویل خواهند داد.

در مهدهای کودک چه می‌گذرد؟

فارغ از مکان و فضا و شهریه‌های سرسام آوری که توسط برخی از مهدهای کودک اخذ می‌شود، «آموزش‌های ویژه» نیز به عنوان دغدغه‌ای جدید برای والدین ایجاد شده است، دغدغه از این حیث که آموزش‌های ویژه که متناسب با فرهنگی ملی و دینی ما باشد جای خود را موسیقی و رقص داده است.

اگر کسی تنها چند بار به مهدهای کودک سر زده باشد، به طور حتم با وعده های مسئولان آن برای پذیرش کودک مورد نظر آشنا خواهد بود، گزینشی که در پس از آن وعده‌هایی از جمله شکوفا شدن استعداد‌ها، یادگیری علوم متفاوت فراخور سن، موسیقی، آواز، نواختن آلات موسیقی، بالماسکه انگلیسی و… و این یعنی چوب حراج به به ساختار هویت اسلامی- ایرانی جامعه.

از بزرگان نقل و پدران ما نقل شده است در سال‌های دور در مکتبخانه‌ها در کنار تدریس قرآن مجید،شاهنامه و گلستان و بوستان سعدی را نیز درس می‌دادند. حتی کتابهای دیگری مانند حیدر نامه یا هفت لشکر، حسین کرد شبستری و غیره نیز تدریس می‌شد. امروزه نیز در برخی از موارد تعدادی از شهرهای اروپا میزبان شاهنامه خوان‌هایی هستند که برای شناساندن فرهنگ ایران زمین، اقدامات قابل توجهی در آن سوی مرز‌ها داشته‌اند. اما متاسفانه در ایران عده‌ای عزم خود را برای فراموشی این تمدن کهن جزم کرده‌اند.

البته پیش می‌آید والدینی که هوشیارانه کودکان خود را از این خطر رهایی ساخته و نوشکفته گان خود را راهی مهدهای قرآنی و یا حداقل مهدهایی سالم تر خواهند کرد اما پرسش این است که رویرکرد فعلی در مهد کودک ها چگونه غلبه یافته است؟

بر سر کوکان چه می‌آید؟

همان گونه که گفته شد موسیقی، رقص، آموزش زبان انگلیسی، برگزاری مراسم کریسمس از جمله «هنرهای مهدهای خاص» است. ناگفته نماند که آشنایی انسان‌ها از کودکی با زبان‌ها و هنرهای مختلف به خودی خود دارای اشکال نیست، آنچه بیش از این‌ها نگرانی‌هایی به همراه دارد، اختلاط«بی مبنای» دختر و پسر که بعضا به صورت فجیع و غیر قابل باور نمود می یابد،است.

شنیده هایی که از سخن از برگزاری محافلل رقص مختلط یا حتی استخرهای مختلط حکایت دارد نمونه ای از‌‌ همان اشکالاتی است که چند صباحی بعد به عنوان معضلی حل ناشدنی در جامعه تبدیل خواهد شد. البته چند ماه پیش وزارت آموزش و پرورش با ارسال بخشنامه‌ای اختلاط نوآموزان دختر و پسر در کلاس‌های پیش‌دبستانی و مهد‌های کودک را ممنوع اعلام کرد.

اما پس از گذشت ۶ ماه از ابلاغ دستور العمل آموزش و پرورش هنوز هیچ تغییری در روند آموزشی مهدهای کوکان ایجاد نشده و همچنان «بالا بردن اعتماد به نفس کودکان به سبب وجود کلاس‌های مختلط» از جمله تبلیغات این مراکز به حساب می‌آید. نهادهای مسئول نیز همچنان در بی‌تفاوتی و سکوت محض در مقابل این رویه خطرناک به سر می‌برند.

شاید در نظر عده‌ای عوام، در کنار هم بودن دختر و پسر، آشنایی با موسیقی، رقص، آواز ‌خوانی و نواختن آلات موسیقی نوعی رشد، پیشرفت، شکوفایی استعداد‌ها و القای شادی و نشاط قلمداد شده و لازمه یادگیری کودکان پیش از ورود به مدرسه باشد، اما جامعه‌شناسان معتقدند که در این دوره سنی باید ابزارهایی از جمله «کم» و «زیاد» و «قبل» و «بعد» و «بالا» و «پایین» فراگیری شود. کودک به مدرسه می‌رود، می‌تواند به راحتی در مجالس برقصد و آواز بخواد و با جنس مخالف ارتباط برقرار کند اما هنور معنی واژه «ماقبل» در ریاضی را نمی‌داند، نمی‌تواند دوست پیدا کند، نمی‌تواند حق خودش را بگیرد، مستقل باشد، فردوسی و سعدی و حافظ را نمی‌شناسد، یک سوره قرآن از حفظ نیست… و این یعنی فاجعه‌ای که هر روز کودکان را با دستان خود به چاه آن می‌اندازیم.

 

 

 

درباره

کلیک کنید

برای عید به هیچ وجه این ماهی های قرمز را نخرید/ روش نگهداری ماهی قرمز خانگی

محمد حسن الهی کارشناس ماهیان زینتی ؛ در خصوص خرید ماهی قرمز سفره هفت سین بیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *